TALER

Foto: Tom Ingvardsen

Jakob Staalby

Kreativ direktør, Staalby Solo

Roccamore – de provokerende skoreklamer.

Roccamore er kendt for deres sko med høje hæle, der siger den rigtige kliklyd, når man går, men som samtidig er designet, så det ikke er en lidelsesrejse for den, der har dem på.

Men Roccamore er også kendt for sine grænsesøgende kampagner, som har langt mere på hjerte end at sælge pæne sko. I deres julekampagne i 2021 var det ikke kun modellen med bare bryster, der delt vandene, men også modellen, der bærer hijab, og manden, der bærer høje hæle, jakkesæt og øreringe.

Det medførte, at Roccamores sociale medier blev lukket ned, de modtog hate mails, og der blev skrevet debatindlæg i de større dagblade. Men de blev også mødt med overvældende lovestorm fra kunder og følgere.

Seneste skud er kampagnen #RespectHighHeels, der kæmper for mere diversitet i bestyrelser, og som blev lanceret lige op til Kvindernes Internationale Kampdag.

 

Mød Jakob Staalby, der står bag kampagnerne. Hvorfor er det vigtigt for Roccamore at lave kampagner, der handler om diversitet, køn og ligestilling? Og hvordan undgår man at sejle lige ind i en shitstorm, når man blander sig i samfundsdebatten, mens man forsøger at sælge sko? Frederikke og Jakob deler ud af erfaringerne og løfter sløret for, om det også har en effekt på bundlinjen.

 

KONTAKT

TILMELDNING, BETALING, PRAKTIK & KOM-PRISER:

Patrick Mark Reimers
pmr@journalistforbundet.dk
Tlf: 33 42 80 00

PROGRAM:

Anna Beck Laulund
annab@kforum.dk
Tlf.: 26 72 30 07

 

VENUE

THE PLANT
Raffinaderivej 22
2300 København

Se kort

ARRANGØRER

BILLETTER

Copyright @ KomKonference 2022