Foto: PR foto

Åse Andersson

Kommunikationsdirektør i JYSK og Lars Larsen Group

Hvordan forholder virksomheder sig til verden omkring sig uden at ende i shitstorm og bølgegang? 

Virksomheder bliver konstant afkrævet svar på deres holdning til tidens varmeste og sværeste politiske emner i verden omkring dem. Er det ok at tjene penge i Rusland? Hvad med klimaet? Hvor står de i ligestillingsdebatten? Ofte er spørgsmålene komplekse, men medierne vil gerne have hurtige og entydige svar. 

Hvordan kan du som kommunikatør gøre dig selv og din ledelse klar til at håndtere den næste krise? Og hvad har du af muligheder, når der er breaking news derude, men I som virksomhed eller myndighed har brug for tid til at undersøge fakta og tænke jer om? 

Disse spørgsmål tager vi med til kommunikationschef hos Ørsted, Martin Barlebo, kommunikationsdirektør i JYSK og Lars Larsen Group, Åse Andersson, og kommunikationschef i Bestseller, Kasper Reggelsen. 

Debatten modereres af: Anders Monrad Rendtorff, der gennem mange år har arbejdet med toplederkommunikation.