Foto: PR foto

Katrine Pedersen

Ekspert i digital kultur og podcastvært

Meme dig til opmærksomhed

Memes er fortsat for mange useriøs, men sjov underholdning, men det er på tide, at vi får øjnene op for kommunikationsformens effekt. 
Memes er kommet for at blive, og skal du kommunikere med de yngre generationer, som er godt på vej ind i det voksne liv, er det vejen til opmærksomhed. De orienterer sig mod det visuelle i langt højere grad end tekst, og derfor bliver kommunikatører anno 2023 nødt til at forstå den visuelle verden, som er ved at overtage de klassiske kommunikationsformer. Og her spiller memes en central rolle. 
Katrine Pedersen vil med garanti få dig til at trække på smilebåndet. For det gør man med memes, selvom budskabet kan være nok så alvorligt. Men hun stiller også skarpt på, hvordan du som kommunikatør kan arbejde med memes, uanset om formålet er opmærksomhed, branding, holdningsændringer eller salg.